вторник, 5 февруари 2013 г.

Интервю с Wizard - създателят на MagicGateBg

Продължаваме с обещаните нови неща и едно от тях е рубриката "Интервюта", където ще ви запознавам с различни личности - от България и от света, занимаващи се с въпроси, свързани с магията и тайното познание. Сметнах, че първият човек, с който ще ви запозная трябва да е някой, който е повлиял значително на развитието на окултизма в България. Ето защо се спрях на създателя на вероятно най-популярния сайт и форум за магия MagicGateBg, познат на всички, като Wizard, който се съгласи да отговори на няколко въпроса, специално за The Occult Room.

- Какво те накара да започнеш да се занимаваш с магия?

- Винаги съм имал усещането за това, че има някакви сили, ако щеш свръхестествени ги наречи, които са "там някъде"... Като дете не вярвах в извънземни същества, магия или неща, които можеш да промениш, стига да го поискаш... Случи се "просто ей-така". Поисках да срещна съответните хора, те пък ме научиха на някои неща и така открих онова, което ВИНАГИ е било в мен - Магията.

- Мислиш ли, че е трудно да се интересуваш от магия и да я практикуваш в България?

- В България не е трудно да се развива магия или по скоро да се сформират групи от хора (съдейки по моя личен опит - просъществуващи за кратко време), интересуващи се и практикуващи магия. От 2004 г. (това е годината в която се създаде MagicGateBg) насам се сформираха и разпадаха, обединяваха и разделяха групи от хора, стремящи се да научат, практикуват и да се развиват индивидуално... Определено след толкова години бих казал - трудно е да събереш и да поддържаш такава група от хора, и най-вече - зависи от целта, която си си поставил. Аз определено постигнах поне една от целите си, а това е, че превърнах MagicGateBg в нарицателно име за окултен сайт, който оцелява въпреки промените, които се случиха и продължават да се случват.

- Смяташ ли, че в интернет пространството има достатъчно адекватна информация с окултна насоченост на български език?

- Да, информация има много. Просто хората трябва сами да я открият.

- Как се появи идеята за създаването на Magic Gate Bg и лесна ли беше реализацията й?

- Идеята се появи около 2002 година, когато се завърнах от едно пътешествие в чужбина. Там имах възможността да се запозная с много напреднали в магията и окултното хора. Прииска ми се да мога по някакъв начин да събера и приобщя повече хора в България, да се интересуват и да практикуват свободно магия. А дали беше трудно реализирането на magicgatebg.com - повярвайте ми - беше нещо подобно на войната между Гандалф и Саруман от "Властелина на пръстените", и... естествено Гандалф, или Wizard, победи (смее се).

- Смяташ ли, че е трудно да поддържаш сайт за окултизъм в България?

- Не смятам, че е трудно, но изисква голяма себеотдаденост и изразходването на огромно количество лично време, а за съжаление това вече не ми е по силите. Може би остарявам за такива жертви. Благодаря на всички минали и настоящи модератори на MagicGateBg, които ми помагаха и все още ми помагат, за това MagicGateBg да бъде това, което е в момента. Благодаря и на моя админ, който не веднъж и два пъти е спасявал положението от сигурна гибел (смее се). 

- Доста от начинаещите имат известни резерви за това да коментират във форума на Magic Gate Bg, тъй като се притесняват, че „по-опитните” ще реагират негативно. Какво би ги посъветвал?

- Няма нужда начинаещите да се притесняват от нищо. Във форума на MagicGateBg си има отделна секция, която е специално направена за тях и това какво се коментира там си е единствено и само тяхно поле за изява. Естествено, че могат да пишат и в другите раздели на форума, той и за това е създаден, но все пак трябва да се съобразяват дали това, което питат не е било вече обяснявано. Затова бих посъветвал начинаещите, ако може да използват търсачката на форума, преди да задават въпросите си. Нека не забравяме все пак, че MagicGateBg е форумът с най-голямата база данни за окултни и магически теми в България! Отговорът ви е някъде там... (усмихва се).

- Според теб трябва ли да има определена възрастова граница за занятията с магия и защо?

- Определено мое мнение е, че възрастовата граница е необходима и тя е 17-18 години. Има случаи, в които хора практикуват на възраст много под тази, която посочих, но това си е вече личен избор, а последиците (негативните) са необратими - някои остават за цял живот.

- Смяташ ли, че на българския пазар има достатъчно качествена окултна и езотерична литература?

- Да, литература има много и да си призная, щях да си спестя поне 5 годишен труд, ако разполагах навремето с такава литература, каквато може да се намери сега на българския пазар. А навремето, когато започнах да практикувам магия през 1994 год. - да си призная едва успявах да намеря нещо, което наистина да се окаже полезно. А за уеб сайтове, тогава не можеше и дума да става! (смее се)

- Повечето окултисти и езичници в България все още нямат желание да разкриват самоличността си, както това е в други страни, в това число и съседна Гърция, където независимо, че християнството е много по-мощен фактор, хората открито заявяват своите езически вярвания и окултни интереси. Според теб каква е причината за това в най-общия случай?

- Не мога да коментирам това, защото дали да се разкриеш или не си е право на личен избор. Всеки го възприема по различен начин. Ако аз се бях разкрил, сигурно бих си създал проблеми, по отношение на това, че имах много контакти с хора, които бяха с академични звания, други бяха собственици на големи фирми, и просто не си представям как биха погледнали на това, ако им кажа: "Хей, знаете ли какво, аз съм един от големите магове в България". Как ще им прозвучи това?

Определено смятам, че ако си избрал да се прехранваш като магьосник и да бъдеш комерсиален, то е почти задължително да се обявиш официално кой си. Друг е въпросът, че тези магове, говоря за България, които са наистина успешни са все още анонимни (също като мен), с изключение на 2-ма, 3-ма, които са наистина големи магьосници. За себе си ще кажа само, че аз съм Wizard. Хората ме познават под това име в MagicGateBg и е добре така да си остане. Всеки може да ми дава всякакви имена, но лично аз НЕ СЪМ се обявил никъде кой съм и как се казвам. Познавам се с хора от занаята, да, но официално, както вече казах, не съм разкривал никъде самоличността си.

- Много от начинаещите имат желание да се свържат с ковън или окултна група, но трудно намират информация за такива. Имат ли реално социално приложение подобен вид групи в нашата страна?

- Вече от няколко години не живея в България, това го споменавам официално за първи път, и да си призная животът на окултните общества в България малко ми убягва. Все още поддържам връзка с хора близки с окултните среди и смея да кажа, че все още няма такива окултни групи, които да се отличават по нещо от обикновените приятелски кръгове...

- Благодаря за този разговор, Wizard! Някакви последни думи към читателите?

- Благодаря ти Cath за въпросите и успех на блога ти! Пожелавам почитателите на магията да успяват винаги в своите намерения! Знайте, че можете да разчитате на Wizard и MagicGateBg.com (усмихва се).

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Преди да бъде публикуван Вашият коментар трябва да бъде одобрен от администратор.